• Şenlikköy Mah. Florya Cad. No:12A Bodrum Kat BAKIRKÖY/İSTANBUL
  • Tel: +(90) 212 603 08 85
  • Mail: info@capitalsigorta.com.tr

SIKÇA SORULAN SORULAR

Tazminat tutarının kesinleşmesi ve evrakın tamamlanmasını takiben, tazminat ödeme tarihleri sigorta şirketlerine göre değişkenlik göstermektedir.

Hasarsızlık indirim süresi genellikle sigorta şirketlerine göre 1 ile 6 ay arasında değişkenlik göstermektedir.

Karşı tarafın tam kusurlu olduğu kazalarda kaskonuzdan hasar talep etmeniz halinde hasarsızlık indiriminizi kaybetmezsiniz.
Kaza halinde kusurunuzun olmadığı resmi olarak belgelendirilmiş ise, sigorta şirketiniz hasar bedelini karşı tarafın sigortasından tazmin edeceği için sizin hasarsızlık indiriminiz etkilenmemiş olur .
Hasarsızlık indirimi için sigorta sürekliliğinin esas olduğu unutulmaması gerekir. Bitiş tarihinden önce yenilenmeyen kasko poliçelerinde sigortalı hasarsızlık indirimini kaybedebilir.

Sigorta şirketleri, sigortalılarına daha hızlı ve kaliteli hasar hizmeti verebilmek için otomotiv sektöründeki firmalar ile onarım anlaşmaları yapmaktadır. Anlaşmalı servis uygulaması, sigorta şirketleri tarafından yaygın yetkili otomotiv servisleri aracılığı ile belge ve bilgi iletişimini en aza indirerek hasarları sigortalıların parasal ödeme kaygısı olmadan kısa süre içerisinde sonuçlandırmak amacı ile sigortalıların hizmetine sunulmuştur.
Otomotiv sektörünün yeterlilik ve kalite belgesi vererek açtığı servisler sigortacılık işlemlerinde de gerekli deneyime sahip personel çalıştırdıkları için hasarların en kısa sürede sonuçlanmasına yönelik her türlü bilgiyi doğrudan sigortalılara aktarabilmektedirler.

Hasarlı araç, anlaşmalı servise sigortalının kendisi veya yasal olarak yetkili kıldığı başka bir kişi tarafından teslim edilebilir. Aracın servise getirildiği sırada servis tarafından “Hasar Bildirim ve Taahhüt Formu” imzalatılır. Hasarlı aracı anlaşmalı servise teslim eden sigortalının yetkili kıldığı bir kimse de taahhüt belgesini imzalayabilir. İmzanın ardından taahhüt belgesinin aslı sigorta şirketine iletilmek üzere serviste kalır. Bir nüshası sigortalıya veya yasal temsilcisine verilir. Hasar Bildirimi ve Taahhüt Formu, araçta bulunan hasarın servis tarafından tespit edilmesi, hasarın kasko sigortası kapsamına girmediği belirlendiği takdirde ödemenin ve KDV gibi diğer masrafların araç sahibi tarafından yapılacağının taahhüt edilmesi amacıyla imzalanmaktadır.

Kullanım tarzı hususi olan araçlara otomatik olarak verilmektedir. Yılda kaç kez kaç gün verileceği sigorta şirketlerince farklılık göstermektedir.

Kaskoda sadece sigortalının kendisine ait mallarının taşınmasına teminat verilebilir. Yine sigortalının müşteri adresinde teslim şartı ile satmış olduğu mallarda bu teminat kapsamındadır. Üçüncü şahsın mallarını taşıması nakliyat sigortaları ile temin edilir.

Kasko ürünümüzde seçilebilen kullanım tarzları için poliçeyi iptal etmeksizin araç değişikliği yapılabilmektedir.
Örnek;
Panelvan kullanım tarzı bir aracın satılarak yerine kullanım tarzı kamyonet alınması durumunda aynı üründen araç değişikliği yapılabilir
Diğer bir deyişle; Hafif ticari araçlar (Panelvan. Kamyonet, minibüs ve midibüs) kullanım tarzındaki araçların aynı ürün içerisinde araç değişikliklerine izin verilmektedir.

Türk Ticaret Kanunun sigorta hukuku ile ilgili hükümlerinde, Kasko sigortası genel şartlarının A–7 maddesi, Kasko poliçelerimizdeki “Araç Tazmin Klozu” ile “Yeni Değer Klozu” özel şartlarında da açıkça yazılı olduğu gibi aracın bedelinin ödenmesi gereken hasarlarda ödenmesi gereken aracın hasarın değerlendirildiği tarihteki değeridir. Sigorta Bedeli daha yüksek diye sigortalılarımız genelde bu tutarın ödeneceğini düşünmekteler oysa Sigortacının yükümlülüğü sigorta konusu şeyin hasar tarih itibariyle değerinin ödenmesidir. Sigortalı aracın satın alınabileceği değerin üzerinde tazminat ödemesi “sebepsiz zenginleşme” hükümleri çerçevesinde yasal değildir. Sigortalının araç değerinin üzerinde olan sigorta bedeline karşılık ödediği prim ise fazla olan kısıma karşılık olan prim tutarı, poliçe başlangıç tarihinden itibaren hesaplanarak kendisine iade edilir.

Poliçede, yukarıda sayılan koşullardan herhangi birini kaydolmasını sağlayan kişi ve kuruluşlardan hasar tazminatının sigortalımıza ödenebilmesi için bir " onay " yazısı istenilmektedir. Hasarın kime ödeneceği konusu belli olduktan sonra tazminat planlanan tarihte ödenecektir.
Aracın tam hasarlı olması veya çalınması halinde tazminat ödenebilmesi için Tescil Belgesinde Haciz şerhi veya Mülkiyeti Muhafaza kaydı kaldırılması gerekir veya hasar tazminatı bu kaydı şerh eden makama ödenir.

Araca monte edilmiş her türlü ses ve görüntü cihazları ve tertibatının (radyo-teyp, ekolayzer,  kolon, anfi, CD player, televizyon vb) tamamen hasarlanması veya çalınması durumunda ödenecek tazminat, cihazın marka, tip ve seri numarası itibariyle piyasa rayiç bedeline göre belirlenecektir. bilgi formu ve poliçelerde tip, seri numarası olmayan araca sonradan monte edilmiş cihazlar için ödenecek tazminat ilgili markanın piyasada ilan edilmiş olan en düşük model değeri olacaktır.  Sigortalı aracın fabrika çıkışı standart donanımı içerisinde yer alan orijinal radyo teyp ve kolonlar, bilgi formu ve poliçelerde orijinal olduğunun ayrıca belirtilmesi şartıyla araç bedelinin azami %5’ine kadar teminat dâhilinde olacaktır.  Aracın orijinal veya sonradan monte radyo teyp ve teferruatının herhangi bir hasarı tüm bedelinin ödendiği hasarlar sonucunda ilgili teminat sona erecek ve yeni alınan cihazın bir ek belge ile teminata dâhil edilmesi ve ek priminin ödenmesi şartıyla ilgili poliçe kapsamına dâhil edilmiş olacaktır.

Hasar ihbarınızı Hasar İletişim Merkezi 0 850 250 99 99 no.lu telefona yaptığınız veya on-line bağlantınız vasıtası ile direkt olarak sisteme kaydettirdiğiniz sırada size tahmini hasar miktarı sorulmaktadır. Bu şekilde vereceğiniz tahmini hasar miktarı ile kazanın oluş biçimi ve yeri değerlendirilerek hasarınıza eksper gönderilmeyebilir.

Herhangi bir hasara eksper gönderip göndermemek sigorta şirketinin inisiyatifindedir. Hasarınıza eksper gönderilmemesi kararlaştırılmış ise, hasara ait parça ve isçilik faturaları (diğer gerekli belgelerle birlikte ) her bölgemiz için anlaşma yapılmış eksper bürosuna gönderilir. Bu ekspertiz kontrolü sonucunda tespit edilen rakam tazminat olarak ödenir.

Kasko Poliçesi Genel Şartlarının B1.1 Maddesi " Rizikonun gerçekleştiğinin öğrenilmesinden itibaren en geç BEŞ is günü içerisinde hasarın sigorta şirketine bildirilmesi" koşulunu ön görmektedir.
Poliçede belirtilen sürede ihbarı yapılmayan ve dosyası açılmayan hasarlar (mücbir bir sebep yok ise) ihbar sorumluluğu yerine getirilmediği için değerlendirmeye alınmamaktadır.

Araç anahtarlarının çalınması ya da kaybolması nedeni ile araç kilt sistemlerinin değiştirilme bedeli kesinlikle ödenmemektedir. Ancak poliçede  “anahtar kaybı klozu” dâhil edilmiş ise zarar teminat kapsamında ödenmektedir.

Hayır, kesinti yapılmaz.
Poliçede verilen indirim ruhsat sahibine tanınmış bir haktır. Eğer indirim Tek Sürücü adı altında verilmiş olsaydı o zaman bir kesinti söz konusu olurdu.

Evli çiftler arasında (Evlilik cüzdanı beyan edilerek) hasarsızlık indirimi eşi tarafından kullanılabilir.

Sigortalı aracın fabrika çıkışı standart donanımı içerisinde yer alan radyo-teyp ve kolonlar, poliçede orijinal olduğunun belirtilmesi şartıyla, otomatik olarak sigorta teminatına dahil edilmektedir.

Kasko poliçelerinde şirketler arasında uygulanacak hasarsızlık indirimleri, Tramer kayıtlarından o araca ait çekilecek olan referans bilgilerine göre kontrol edilerek devam ettirilmektedir.

"Hususi", Minibüs" ve "Kamyonet " kullanım tarzı aracın anahtarının kaybolması ve/veya çalınması halinde, araç güvenliğinin sağlanması amacıyla yapılan kilit sisteminin değiştirilmesi, anahtarın kopyalanması veya yeniden kodlanması masrafları ,her bir olayda ve poliçe süresi boyunca poliçede belirtilen limitle teminat altına alınmaktadır.

Kasko poliçesinde yer alan bu teminat ,sıfır model "0"km aracın çalınması ya da tam hasarlı sayılması durumunda aynı marka, tip ve aksesuarlara sahip sıfır km. aracın teminini sağlamaktadır.

Standart lastik ve jantlar otomatik teminat kapsamındadır. Araca sonradan ilave edilen özel lastik, çelik jantlar, değer olarak standartlarından farklı olduğu için, değerleri sigortalı ile sigortacı tarafından mutabık kalınarak tespit edilmeli ve poliçede ayrıca belirtilmelidir.

Orijinal olmayan radyo, teyp, kolonlar, equalizer, klima, alarm, telsiz, telefon, faks, otomatik anten, takometre gibi cihazlar, ancak ek prim alınarak kasko poliçesi kapsamına dahil edilebilirler.Bu tür cihazların marka ve bedellerinin kasko poliçesinde mutlaka gösterilmesi gerekmektedir.
Bu cihazlar aracın orijinalinde var ise orijinal olduğu da belirtilmelidir.

Kasko poliçesinde yurt dışı teminatı da dahil ise poliçeniz KKTC de geçerli olur. Eğer poliçe yaptırılırken alınmamış fakat daha sonradan bu talep gelmişse yurt dışı ek belgesi ile bu teminat ilave edebilir.

Mevcut araca ait kasko poliçesine, zeyilname ile yeni aracın bilgileri dahil edilebilir. İki araç arasında prim farkı var ise sigortalıdan tahsil edilir. Sigortalının eski poliçesindeki hasarsızlık indirimi, önceki şirkete ait poliçe bilgileri, Tramer belge no’su belirtilerek ve indirim belgesinde adı geçen aracın satıldığını teyit eden satış sözleşmesi/ruhsat temin edilerek ,aynı indirim oranı yeni düzenlenecek kasko poliçesine dahil edilir.

Sigorta şirketleri ve Tramer üzerinden bütün geçmiş bilgilere ulaşılabilmektedir.Bu bilgilere dayanarak hasarsızlık geçmişiniz de teklif oluşturulurken dikkate alınmaktadır.

Kasko Sigortası Genel Şartları'na göre aracın mülkiyetinde bir değişiklik olduğu takdirde (noter satışı olsun olmasın) poliçe münfesih (iptal) olarak kabul edilir ve bu tarihten sonra olası hasar talepleri karşılanmaz. Poliçe iptal edilerek kalan sürenin primi sigortalıya iade edilir ve aracı alan kişi kendi adına yeni poliçe yaptırır.

Çarpma, devrilme, yanma, çalınma, gibi zararlar karşısında aracınızı güvence altına alıyor. Genişletilmiş Kasko Koruması teminatlarını da standart olarak sunuyor.
Hayvanların araca vereceği zararlar, Grev, Lokavt, Kargaşalık, Halk Hareketleri, Terör nedeni ile oluşan zararlar, Deprem, yanardağ püskürmesi, sel ve su baskını sonucu oluşan zararlar, Kurallara uygun olmadan aracınızın yetkili olmayan kişilerce çekilmesi sırasında oluşacak zararlar, Sigara ve benzeri maddelerin teması sonucu oluşan yangındışındaki zararlar

Trafik sigortanız sadece bir kaza yaptığınızda karşı aracın, karşı araçtakilerin veya yayaların sizin kusurunuzdan kaynaklanan zararları öder.
Kasko poliçesi ise kendi aracınıza gelen zararları teminat altına alır.

Kasko poliçesinde sigorta ettiren, sigorta sözleşmesini yapan ve prim ödeme sorumluluğunu taşıyan kişidir. Sigortalı ise ruhsat sahibidir.
Sigorta ettiren ile sigortalı aynı kişi olabileceği gibi, farklı kişiler de olabilir. Sigorta ettiren ya da sigortalı kişi ve/veya firma olabilir.
Sigortalı herhangi bir hasar durumunda giderleri teminat altına alınmış kişidir ve araç başkası tarafından sigortalanmış olsa bile tazminata hak kazanan kişidir.

01/04/2013 tarihinde yürürlüğe giren Kasko Sigortası Genel Şartları'na göre kasko sigortası teminatları aşağıdaki şekilde sınıflandırılmıştır.

Dar Kasko: Kasko Sigortası Genel Şartları'nda yer alan teminat gruplarından bir kısmı için teminatın verildiği üründür.

Genişletilmiş Kasko: Kasko Sigortası Genel Şartları'nda yer alan teminat gruplarının tamamı ve bu genel şartlarda ek sözleşme ile teminat kapsamına dahil edilebilecek risklerden bir kısmı için teminatın verildiği üründür.

Tam Kasko: Kasko Sigortası Genel Şartları'nda yer alan teminat gruplarının tamamı ve bu genel şartlarda ek sözleşme ile teminat kapsamına dahil edilebilecek tüm riskler için teminatın verildiği üründür.

HIZLI TEKLİF AL

hizli teklif al

CANLI DESTEK